2019. gada kalendārs

2019.gada kalendārs

Māra Brašmane ir ieguvusi atpazīstamību ar fotogrāfijām, kas uzņemtas sešdesmitajos un septiņdesmitajos gados, līdz ar autores personālizstādēm un albumu „Manas jaunības pilsēta” (2005). Māras Brašmanes fotogrāfijās uzmanība pievērsta Rīgai un rīdziniekiem, kādi tie toreiz bija. Dažādi cilvēki uz ielas, Centrāltirgus ļaudis, draugi un paziņas, kā arī dzejnieki, mūziķi un mākslinieki. Šo fotogrāfiju vērtība slēpjas to dokumentalitātē, kur parādās to gadu dzīve — tukšās ielas, koka arhitektūra, Rīgas nomaļu iedzīvotāji, bērni, kas izbauda ziemas priekus, dzīvespriecīgi jaunieši, kas dejo uz jumta un spriež par savām nākotnes izredzēm valstī, kur paralēli mijās cīņa par komunisma sasniegumiem ar pieticīgu, pat trūcīgu dzīvi bez ticības sociālisma patosam, bet zināšanām par izsūtījumu. Tas bija laiks, kad daudzās ģimenēs mājās bija viena dzīve, bet sabiedrībā pavisam cita un cilvēki mēģināja sadzīvot ar šādu situāciju.

Kopumā Māra Brašmane sarīkojusi gandrīz divdesmit personālizstādes Rīgā, Kopenhāgenā, Viļņā, Tallinā un citur. Kopš 1964. gada piedalījusies arī daudzās grupu izstādēs, kā arī M. Brašmanes fotogrāfijas un mākslas darbu reprodukcijas publicētas vairāk nekā 50 grāmatās, albumos un katalogos.

Māra Brašmane ir ieguvusi atpazīstamību ar fotogrāfijām, kas uzņemtas sešdesmitajos un septiņdesmitajos gados, līdz ar autores personālizstādēm un albumu „Manas jaunības pilsēta” (2005). Māras Brašmanes fotogrāfijās uzmanība pievērsta Rīgai un rīdziniekiem, kādi tie toreiz bija. Dažādi cilvēki uz ielas, Centrāltirgus ļaudis, draugi un paziņas, kā arī dzejnieki, mūziķi un mākslinieki. Šo fotogrāfiju vērtība slēpjas to dokumentalitātē, kur parādās to gadu dzīve — tukšās ielas, koka arhitektūra, Rīgas nomaļu iedzīvotāji, bērni, kas izbauda ziemas priekus, dzīvespriecīgi jaunieši, kas dejo uz jumta un spriež par savām nākotnes izredzēm valstī, kur paralēli mijās cīņa par komunisma sasniegumiem ar pieticīgu, pat trūcīgu dzīvi bez ticības sociālisma patosam, bet zināšanām par izsūtījumu. Tas bija laiks, kad daudzās ģimenēs mājās bija viena dzīve, bet sabiedrībā pavisam cita un cilvēki mēģināja sadzīvot ar šādu situāciju. Kopumā Māra Brašmane sarīkojusi gandrīz divdesmit personālizstādes Rīgā, Kopenhāgenā, Viļņā, Tallinā un citur. Kopš 1964. gada piedalījusies arī daudzās grupu izstādēs, kā arī M. Brašmanes fotogrāfijas un mākslas darbu reprodukcijas publicētas vairāk nekā 50 grāmatās, albumos un katalogos.
Twist again! Tamāra Dobrova un Eižens Ivanovs (Valpēters)
1.Puikas pozē. Zaķusala. 1969 The boys posing. Zakusala.1969 Мальчишки позируют. Закюсала. 1969 г.
2. Pie tramplīna Šmerlī.1971
Minsterejas iela. 1970
Ļeņina (tagad — Brīvības) iela no “Rīgas modēm”.
.Only love. Ilze un Juris Veitneri. 1968
Jāņu diena Imantā Anniņmuižas pļavās. 1971
Pits Agris Ķirsons Mārīte Skadiņa un Ivonna. 1972
Veldzējošais dzēriens kvass.1972
Sēņu laiks. Centrāltirgus 1969
. Pāreja pie Brīvības pieminekļa 1976
Ivonna Kreica–Andersone.1969
Pontontilts uz Ķīpsalu. 1976
 +